Pozitív Menedzsment

pozitiv-menedzsmentA Pozitív Menedzsment olyan hosszútávú szervezetvezetési és fejlesztési szemlélet, amely a pozitív pszichológia alapelveit és eszköztárát alkalmazva ér el hatékonyabb, eredményorientált üzleti működést. Fókuszában a nyitott vállalati kultúra, az egyéni erősségek kiaknázása és kiegyensúlyozott munkaszervezés áll.

Mi jellemzi a Pozitív Menedzsment személetű vezetőt?

  • a kollégák erősségeire, a bennük rejlő lehetőségekre fókuszál
  • fejlesztő vezetőként munkájának szerves része kollégáinak fejlesztése, támogatása
  • fontos számára a pozitív visszacsatolás
  • az eredményekre és a teljesítményre fókuszál
  • a hibázást a tanulási folyamat részeként értelmezi
  • nyílt belső kommunikációra ad lehetőséget
  • bizalmat épít és tart szem előtt
  • rendszeresen ad és kér is visszajelzéseket,melyeket hosszú távú működés során figyelembe vesz
  • felelős vezetőként határozott, gyors döntések meghozatalára képes, lehetőség szerint kooperatív alapon
  • törekszik a kiegyensúlyozott munkaszervezésre, figyelemmel követi kollégáira nehezedő stressz mértékét kollégáit emberileg és szakmailag is motiválja, ösztönzi

Mi jellemzi a Pozitív Menedzsment szemléletében működő szervezetet?

  • hatékony és reális tervezési, döntési és szervezési folyamatokat alakít ki
  • hosszútávon fenntartható fejlődést tartja szem előtt
  • szervezeti és egyéni célok egyértelműek és azonos irányba mutatnak
  • munkatársait megbecsüli és hosszútávon épít rájuk
  • az erősségekre épít, a lehetőségekre, a rejtett kapacitások kiaknázására fókuszál mind üzleti döntései, mind munkatársai esetében
  • visszajelzés és támogatás a szervezeti kultúra kulcselemei
  • tehetséggondozás kiemelt szervezeti feladat
  • fontos a munkavállaló közérzete és egyensúlya, a szervezet felismeri az ebben rejlő erőt
  • méltányos bérezés mellett nem anyagi jellegű motivációs eszközöket is alkalmaz
  • a szervezet törekszik a stressz megelőzésére, és kialakult rendszere, professzionális eszközei vannak szükség esetén annak kezelésére
  • hiteles belső kommunikációt alakít ki, mely minden munkatárs számára egyértelmű és elérhető
  • folyamatos vezetőfejlesztéssel segíti vezetőit
  • vezetői szinten rendszeresen foglalkozik a megfelelő munkahelyi környezet kérdésével
  • épít a csapatmunkára
  • elkötelezett, kiegyensúlyozott dolgozói attitűd jellemzi
  • a munkatársak mások számára is fontosnak érzik az általuk elvégzett feladatokat

 

Nemzetközi kitekintés

  • Pozitív menedzsmentre vonatkozó kutatások:
    • Heponiemi T, Elovainio M, Kouvonen A, Noro A, Finne-Soveri H, Sinervo T: The association of ownership type with job insecurity and worry about job stability: the moderating effects of fair management, positive leadership, and employment type. ANS Adv Nurs Sci. 2012 Jan-Mar;35(1):39-50.
    • Aarons GA, Sommerfeld DH, Willging CE:The Soft Underbelly of System Change: The Role of Leadership and Organizational Climate in Turnover during Statewide Behavioral Health Reform. Psychol Serv. 2011;8(4):269-281.
    • Henderson A, Briggs J, Schoonbeek S, Paterson K.:A framework to develop a clinical learning culture in health facilities: ideas from the literature. Int Nurs Rev. 2011 Jun;58(2):196-202. doi: 10.1111/j.1466-7657.2010.00858.x. Epub 2011 Feb 14.ű
    • JK Harter, FL Schmidt, CL M Keyes: Well-being in the workplace and its relationship to business outcomes: A review of the Gallup studies
      http://media.gallup.com/documents/whitePaper--Well-BeingInTheWorkplace.pdf
    • Luo Lu:Work motivation, job stress and employees' well-being
      Journal of Applied Management Studies; Jun 1999; 8, 1; ABI/INFORM Global
      pg. 61